Panowie, po prostu niezłe jaja... ale w sumie nie ma się z czego śmiać :/ Soft Zamela jak był słaby tak dalej jest słaby. Ale głowicę przez rok czasu to mogliby już dopracować...ehhh, cały czas te same problemy. A na ich forum faktycznie przestali się udzielać. Na początku było dobrze, szum, zamieszanie a ostatnio wrzucają tylko nowości, a pomocy nie ma. Podobnie było jak ruszyła aplikacja Exta Life - były odpowiedzi na komentarze w Google Play a potem ucichło..Osttanio coś tam odpisują, ale to wszysko tak jakoś nierówno, nieregularnie i nieprzewidywalnie się kręci. Pewnie zespół pracuje teraz nad innym projektem a Exta na razie musi czekać na swoją kolej.
No to niezłe jaja... U mnie po zastąpieniu baterii akumulatorkami Panasonic Eneloop problem na razie nie wystąpił, ale na jak długo? Ale z tego co pisałeś to u siebie zmieniłeś zasilanie więc to nie od zasilania. Zobaczymy co na to Zamel bo tez opisałem to na ich forum, ale bez odzewu...
a u ciebie pokazuje poprawną godzinę? Bo u mnie to jest jakiś śmiech na sali:
- kontroler (w ustawieniach): 13:20
- glowica -> konfiguruj: 12:20
- wyświetlacz na głowicy 14:20
i bądź tu mądry i pisz wiersze wg której godziny głowica realizuje harmonogram
Kwestia godzin przerosła Zamela już na samym początku. Ma to zapewne związek z
bugiem z synchronizacją czasu z internetem. U mnie kontroler
nigdy nie zsynchronizował się z czasem z internetu. Ta funkcja po prostu nie działa. Ze wszystkich urządzeń w mojej sieci domowej tylko ten jeden ma z tym problem. Zamel oczywiście twierdzi że problemu nie ma, bo nie potrafią go u siebie zreprodukować (jak zawsze gdy jest jakiś poważniejszy bug). U mnie przy włączonej synchronizacji czas w kontrolerze też jest jakiś niepoprawny a aplikacja pokazuje głupoty, czas od razu przesuwa się o 2 lub 3 godziny. Horror. Mam tą funkcję wyłączoną i czas w kontrolerze oczywiście się rozjeżdża z czasem rzeczywistym i kilka minut w czasie miesiąca. W ciągu roku to potrafi być już kilkadziesiąt minut. Dobrze że nie używam już funkcji czasowych, bo musiałbym co jakiś czas ręcznie synchronizować to "smart" urządzenie....
U mnie kontroler powiesił się przedwczoraj i wczoraj. Nie szło się do niego zalogować. Co dziwne sterowanie przez HA dzialalo...
Wczoraj po przyjściu z pracy zrestartowalem obie głowice. Wi czorem jedna z nich znów zeswirowala i z nastawionych 24st nagrzała pokój do 36st!!!
U mnie jest to samo. Gdy się to stało po raz pierwszy - jakiś tydzień temu to stwierdziłem, że pewnie ma to jakiś związek z integracją z HA. I przypomniałem sobie, że zapomniałem wyłączyć na Synology skrypty MQTT i te mimo wyłączonej integracji MQTT w HA - cały czas nadawały status co 5 minut. Wyłączyłem to i pomogło. Mogłem się zalogować do kontrolera z aplikacji. Ale teraz gdy już nie ma skryptów - problem znowu się pojawił tak jak u Was
Zamel wprowadzając funkcję zdalnej aktualizacji zepsuł coś innego co skutkuje zawieszeniem się kontrolera gdy podpięty jest do niego non stop w aplikacji jakiś użytkownik. Przed aktualizacją 1.6 nie zdarzyły mi się zwiechy kontrolera. Działało bardzo stabilnie. A teraz już drugi raz.
Zdecydowałem, że jako workaround wprowadzę do integracji opcję awaryjną - restart switch, bo łatwiej będzie z ekranu HA wywołać restart z kontrolera (sterowanie z HA działa ok, ale z aplikacji Exta Life nie idzie się zalogować
) niż dobierać się do niego fizycznie.
Jak będzie gotowe to napiszę w wątku o komponencie integracyjnym HA.
Kolego
@szoferr - a czy ty także używasz integracji z HA? Pytam, bo chcę się upewnić, że to ma związek. Kolega shibby i SeBiCo wiem, że używają, a Ty??
Niestety chciałbym się mylić, ale Zamel zjeżdza z jakością softu coraz bardziej w dół. Ostatnio pisałem im, aby zajęli się implementacją logowania zdarzeń i błędów w kontroelrze na karcie SD. Zaczątek już jest - muszą tylko go rozbudować i przede wszystkim stworzyć możliwość wysłania loga do siebie z kontrolera. Oczywiście, będzie to wymagało zbudowania serwera, ale bez tego nigdy nie będą w stanie zdiagnozować bardziej zawiłych błędów bez wysłania kontrolera do reklamacji.