Problem ze zmianą czasu na czas zimowy

  • 8 Odpowiedzi
  • 11124 Wyświetleń
*

Offline admin

  • *****
  • 1443
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Problem ze zmianą czasu na czas zimowy
« dnia: Październik 29, 2017, 17:30:20 »
Witam,
Ciekawy jestem czy komuś przydarzył się podobny problem co w mojej instalacji.
Jak wszyscy wiedzą ubiegłej nocy nastąpiła zmiana czasu na zimowy. W mojej instalacji mam zdefiniowaną scenę uruchamianą przez funkcję czasową z zegara astronomicznego, która działa na zachód słońca. Niestety scena się dzisiaj nie uruchomiła, co dało mi do myślenia czy aby przypadkiem system nadal działa prawidłowo - szczególnie czy godzina sama się przestawiła.

Problem: okazało się, że zegar w EFC-01 pokazuje poprawnie minuty, ale godziny przestawiły się zamiast o godzinę do tyłu - to o..14 godzin... Na załączonym screenie widać, że zamiast godziny 15:52 - czas w systemie to 02:52. Nie jest to błąd wyświetlania w aplikacji, gdyż specjalnie ustawiłem scenę testową, która miała się uruchomić o 02:55 - kilka minut po wykryciu problemu i..uruchomiła się.
Notka: mam deaktywowaną synchronizację z internetem, ale aktywowaną automatyczną zmianę czasu na zimowy.

Zamel nie przetestował porządnie funkcjonlaności związanej z zegarem. U mnie na przykłąd występuje problem z synchronizacją czasu z internetem. Po aktywowaniu tej opcji czas dla mojego położenia i strefy czasowej ustawia się w systemi o 3 godziny później niż powinien. Opiszę to w osobnym wątku, gdyż także jestem ciekawy czy u kogoś problem ten także występuje.

A jak u Was wyglądał dzisiejszy dzień w EFC-01? Sprawdżcie proszę ustawienia zegara i dajcie znać czu u Was wystąpił podobny problem.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2017, 15:27:44 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Problem ze zmianą czasu na czas zimowy
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2017, 10:51:38 »
Witam użytkowników forum w imieniu firmy Zamel.

Niestety faktycznie problem ma miejsce i już zdiagnozowaliśmy z programistą kontrolera co jest przyczyną. Problem dotyczy tylko przejścia z czasu letniego na zimowy ( odwrotnie jest OK ). Mianowicie przejście z godziny 3:00 na 2:00 działa poprawnie - problem polega na tym, że kontroler nie zapamiętuje, iż taka zmiana miała już miejsce i gdy ponownie dochodzi do 3:00 to znowu cofa się do 02:00 i tak się zapętla. Nie wiem na 100% czy to jest dokładnie problem, który miała Pan Grzegorz, ale wszystko wskazuje że tak.  Obecnie jedynym wyjściem jest  ustawienie na nowo daty i godziny ( przejście poza 03:00 29.10.2017 ). Najprawdopodobniej dzisiaj błąd zostanie poprawiony i wrzucimy nowy soft na stronę extalife.pl. Pozdrawiam Michał.


*

Offline admin

  • *****
  • 1443
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem ze zmianą czasu na czas zimowy
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2017, 12:12:16 »
Cytuj
Witam użytkowników forum w imieniu firmy Zamel.
Witam na forum!
Bardzo się cieszę, że zdecydowali się Państwo na komunikację na forum. Myślę, że transparentność do dobry przepis na sukces  :) Mam głęboką nadzieję, że i w innych tematach także będą się tutaj Państwo wypowiadać.

Cieszę się, że udało się tak szybko zdiagnozować problem.

Pozdrawiam i liczę na pożyteczną dla wszystkich współpracę
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2017, 13:26:03 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Problem ze zmianą czasu na czas zimowy
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2017, 12:21:35 »
I tak właśnie powinien wyglądać bugfixing z prawdziwego zdarzenia.
Użytkownik zgłosił i opisał problem, producent po jego zreprodukowaniu OD RAZY podjął działania celem identyfikacji źródła zgłoszonego problemu.
Po znalezieniu przyczyny, zespół developerski niezwłocznie (błąd zgłoszony przez użytkownika otrzymał najwyższy priorytet) przystąpił do działań naprawczych.
Producent poinformował o dacie opublikowania poprawki do zgłoszonego błędu.

Tak to powinno wyglądać - nie chcemy czekać miesiącami na kolejne release'y oprogramowania. Chcemy, aby zgłaszane problemy były naprawiana na bieżąco, a update'y z poprawkami pojawiały się poza planowanymi datami "dużych" release'ów.
Brawo Zamel - oby taka praktyka stała się Waszym standardem!

*

Offline admin

  • *****
  • 1443
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem ze zmianą czasu na czas zimowy
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2017, 14:55:41 »
I tak właśnie powinien wyglądać bugfixing z prawdziwego zdarzenia.
No właśnie, wydawało się, że mamy przełom - szybka odpowiedź producenta...tymczasem minął dzień i ani softu ani informacji o statusie poprawki. Owszem przyznaję - błąd nie jest krytyczny i łatwo można go obejść przestawiając ręcznie zegar, ale szkoda, że nie wiadomo nadal co się dzieje. Mam wrażenie, że Zamel reaguje szybko tylko wtedy gdy problem dotyczy także ich wewnętrznych testerów :/
Na mój drugi zgłaszany problem nie uzyskałem jeszcze żadnej odpowiedzi (ani na forum ani mailowo). Nie ma ani zaprzeczenia ani potwierdzenia ani nawet informacji, że ktoś nad tym pracuje lub niebawem będzie pracował :(
Tak to powinno wyglądać - nie chcemy czekać miesiącami na kolejne release'y oprogramowania. Chcemy, aby zgłaszane problemy były naprawiana na bieżąco, a update'y z poprawkami pojawiały się poza planowanymi datami "dużych" release'ów.
W pełni popieram te słowa. Nieważne w jakiej fazie system się znajduje - rozwojowej jak obecnie (problem dotyczy niewielu klientów) czy stabilnej/dojrzałej (problem dotyczy potencjalnie bardzo wielu klientów). Chcemy poprawek wypuszczanych z dużą regularnością/częstotliwością jak na standardy braży IT przystało.
Brawo Zamel - oby taka praktyka stała się Waszym standardem!
Oby....
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2017, 16:13:50 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Problem ze zmianą czasu na czas zimowy
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2017, 09:39:08 »
Witam,
Jeżeli chodzi o pierwszy bug to błąd jest już poprawiony - czas przy przejściu z czasu letniego na zimowy nie zapętla się. Soft jest już na stronie 'extalife.pl'. Drugi bug przeanalizujemy i dam odpowiedź jak coś będzie wiadomo w temacie. Proszę także pisać jeżeli ktoś z użytkowników miał podobny przypadek. Proszę także o trochę cierpliwości w przypadku zgłaszanych poprawek.

*

Offline admin

  • *****
  • 1443
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem ze zmianą czasu na czas zimowy
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2017, 10:43:46 »
Witam,
Jeżeli chodzi o pierwszy bug to błąd jest już poprawiony - czas przy przejściu z czasu letniego na zimowy nie zapętla się. Soft jest już na stronie 'extalife.pl'. Drugi bug przeanalizujemy i dam odpowiedź jak coś będzie wiadomo w temacie. Proszę także pisać jeżeli ktoś z użytkowników miał podobny przypadek. Proszę także o trochę cierpliwości w przypadku zgłaszanych poprawek.
Witam,
Ok, dziękuje za informację i czekam niecierpliwie na więcej informacji nt. błędu z synchronizacją.

Pozdrawiam
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

*

Offline admin

  • *****
  • 1443
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem ze zmianą czasu na czas zimowy / letni
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2018, 19:05:12 »
Cześć koledzy!
Czy u Was kontroler przestawił się samoczynnie dzisiejszej nocy na czas letni? U mnie niestety nie  >:( mimo zaznaczenia synchronizacji z internetem i automatycznej zmiany czasu na letni...wygląda, że jesienny błąd z czasem zimowym nie został przetestowany na przypadek zmiany czasu letniego...
Dobrze, że nie ma trzeciej zmiany czasu w ciągu roku, bo na pewno też by się nie udała... :P

Soft 0.9.4
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Problem ze zmianą czasu na czas zimowy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 01, 2018, 12:41:06 »
U mnie czas się przestawił prawidłowo, natomiast trudno mi powiedzieć czy zadziałała opcja automatycznej zmiany czasu czy synchronizacji z internetem, bo zaznaczone mam obie.