Problem z synchronizacją czasu z internetem

  • 9 Odpowiedzi
  • 13744 Wyświetleń
*

Offline admin

  • *****
  • 1644
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Problem z synchronizacją czasu z internetem
« dnia: Październik 29, 2017, 18:01:51 »
Witam,
Ciekawy jestem, czy i u kogoś z Was występuje problem z synchronizacją czasu z internetem. Zamel twierdzi, że oprócz mnie nikt podobnego problemu nie zgłaszał. Sprawa jest o tyle dziwna, iż jestem w stanie za każdym razem problem zreprodukować. Nie pojawia się losowo, a za każdym razem. To także stawia pod znakiem zapytania metodologię testów Zamel :/

Problem: Po aktywacji synchronizacji zegara z internetem - czas w systemie ustawia się nieprawidłowo. Co ciekawe w trakcie obowiązywania czasu letniego, gdy zgłaszałem Zamelowi różnica czasu wynosiła +3 godziny. Teraz w czasie zimowym jest to +1 godzina. Nadal nieprawidłowo.

Załączam screeny dla czasu letniego (jeszcze z kwietnia ze starym softem, ale niedawna aktualizacja nic tutaj nie poprawiła) oraz zimowego.

Dodatkowo nagranie ekranu jako dowód dla Zamel że problem nadal istnieje.
https://youtu.be/MXzgb-z-Mho

Czy ktoś z Was, użytkowników forum także ma ten problem u siebie?
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2017, 11:20:44 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

*

Offline admin

  • *****
  • 1644
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem z synchronizacją czasu z internetem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2017, 11:19:52 »
Witam wszystkich,
Mam prośbę: czy ktoś mógłby zrobić test w swojej instalacji i zobaczyć czy synchronizacja czasu działa prawidłowo czy też tak jak u mnie, że po uaktywnieniu jej godzina jest przesunięta w stosunku do czasu rzeczywistego?

Z góry dzięki!
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Problem z synchronizacją czasu z internetem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 10, 2017, 19:16:06 »
Witam

Cytuj
Mam prośbę: czy ktoś mógłby zrobić test w swojej instalacji i zobaczyć czy synchronizacja czasu działa prawidłowo czy też tak jak u mnie, że po uaktywnieniu jej godzina jest przesunięta w stosunku do czasu rzeczywistego?

U mnie bez problemu. Od początku ustawiłem automatyczną  synchronizację i działało dobrze. Dziś na prośbę admina zresetowałem datę i czas i ustawiłem synchronizację ponownie. Po restarcie kontrolera wskoczyły poprawne ustawienia.
Ustawiałem z telefonu Huawei P9 lite i z tabletu Samsunga.
Czyli można użyć SOA: "u mnie działa" :)

EDIT:

Nie do końca się przyłożyłem do testów więc ponowiłem i już nie jest tak wesoło
- Odhaczyłem wszystkie synchronizacje i automatyczne zmiany czasu letniego
- zresetowałem kontroler
- zaznaczyłem synchronizację z internetu i automatyczną zmianę na czas letni
- zapisałem i zresetowałem kontroler
- po ponownym zalogowaniu czas ani drgnął strefa czasowa też nie (no chyba, że trzeba ją z palca wpisać ale to by było trochę bez sensu)

Pomogło dopiero użycie synchronizuj z telefonem. Przyznam się szczerze, że nie czytałem instrukcji ale na zdrowy rozum to po zaznaczeniu wszystkich opcji czas, data i strefa powinny aktualizować się automatycznie

Pzdr.
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2017, 19:32:36 wysłana przez Zorro_ »

*

Offline admin

  • *****
  • 1644
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem z synchronizacją czasu z internetem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2017, 18:04:01 »
EDIT:

Nie do końca się przyłożyłem do testów więc ponowiłem i już nie jest tak wesoło
- po ponownym zalogowaniu czas ani drgnął strefa czasowa też nie (no chyba, że trzeba ją z palca wpisać ale to by było trochę bez sensu)

Pomogło dopiero użycie synchronizuj z telefonem. Przyznam się szczerze, że nie czytałem instrukcji ale na zdrowy rozum to po zaznaczeniu wszystkich opcji czas, data i strefa powinny aktualizować się automatycznie
Cześć,
Dzięki za poświęcony czas. No właśnie - także jestem zdania, że po takiej operacji (tzn włączenie synchronizacji) kontroler powinien się od razu zsynchronizować ze źrodłem czasu. Zamel (michal1981) pisał, że kontroler synchronizuje się ze źródłem tylko od czasu do czasu. I to ma sens, ale po uaktywnieniu synchronizacji wypadałoby, aby od razu pobrał aktualny czas. Tutaj wypada zgłosić kolejny bug do Zamela w tej materii.

Ale nie to jest u mnie głównym problemem, tylko to, że kontroler po synchronizacji w strefie czasowej UTC+1 przypisuje sobie czas przesunięty o godzinę do przodu. Czyli np zamiast 17:58 jest 18:58. W lecie różnica ta wynosiła aż 3 godziny.
Jest jakiś błąd w oprogramowaniu, który prawdopodobnie niepoprawnie interpretuje strefy czasowe.

Dzięki za odzew i pozdro
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

*

Offline admin

  • *****
  • 1644
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem z synchronizacją czasu z internetem
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2017, 15:49:58 »
Witam,
Od momentu gdy przestawiłem swój EFC-01, aby sprawdzić kwestię synchronizacji - minął prawie miesiąc i kontroler EFC-01 od tego czasu...nie synchonizował się z czasem z internetu! A przynajmniej wszystko na to wskazuje. Oczywiście po zmianie ustawień godzina u mnie nadal była przestawiona na jedną do przodu, więc jako workaround (coraz ich więcej w kontekście Exta Life...) ręcznie przesunąłem czas o 54 minuty w stosunku do czasu rzeczywistego (specjalnie tyle, aby widzieć czy synchronizacja nastąpiła czy nie oraz aby czas prawie odpowiadał realnemu, aby funkcje czasowe działały poprawnie). Tak więc EFC-01 posiada prawie poprawną godzinę.

Jednakże zastanawia mnie jak programista z Zamela to testował (problem zgłaszałem jeszcze w kwietniu, potem w lipcu i w październiku) i stwierdził po kilku dniach, że nie widzi problemu skoro u mnie synchronizacja nie nastąpiła przez miesiąc czasu! Wygląda jakby w ogóle nie działała ani z poziomu aplikacji (czas przesunięty o godzinę po włączeniu funkcji synchronizacji) ani w EFC-01 - brak synchronizacji w czasie kilku tygodni...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2017, 16:10:07 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

*

Offline admin

  • *****
  • 1644
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem z synchronizacją czasu z internetem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2018, 21:00:53 »
2 miesiące od przestawienia godziny - EFC-01 nie zsynchronizował się z czasem z internetu. Funkcja ta wg mnie w ogóle nie działa a dodatkowo ma efekt uboczny w postaci przestaweinia zegara o 2 godziny do przodu po jej aktywacji...
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Problem z synchronizacją czasu z internetem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2018, 22:23:04 »
Cytuj
przestaweinia zegara o 2 godziny do przodu po jej aktywacji...
Ustawienia -> Data i czas -> Strefa czasowa UTC +02:00

Pozdrawiam,

Przemysław Guzinski

*

Offline admin

  • *****
  • 1644
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem z synchronizacją czasu z internetem
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2018, 10:00:07 »
Cytuj
przestaweinia zegara o 2 godziny do przodu po jej aktywacji...

Ustawienia -> Data i czas -> Strefa czasowa UTC +02:00
Dzięki za chęć pomocy. Oczywiście jest to jakieś rozwiązanie, ale to tylko workaround / obejście problemu. Nie tak to powinno działać i to jest właśnie błąd (oprócz tego, że kontroler się nie synchronizuje). Polska leży w strefie czasowej UTC+1 z ew. doliczonym czasem letnim (wtedy robi się UTC+2), ale na czas letni jest osobne ustawienie w aplikacji. Upewniałem się w kwietniu zeszłego roku, że ustawienie to ma mieć taką właśnie wartość - zgodną z resztą z rzeczywistością i z logiką znaną z wielu innych urządzeń.

Chyba, że zgodnie z popularnym informatycznym powiedzeniem "it's not a bug - it's a feature" działa to tak, że przy aktywacji flagi synchronizacji z internetem trzeba najpierw ustawić ręcznie wartość godziny w strefie UTC+0, a potem wybrać wartość UTC - czyli dla nas w czasie zimowym UTC+1. Wtedy godzina ustawi się na poprawną, gdyż kontroler doda 1 godzinę do tej ustawionej. Sprawdziłem to teraz i faktycznie tak jest, tyle że w takim razie jest to kompletnie nieintuicyjne, nieinteligentne i na pewno nie smart. Nie jest także właściwie opisane w instrukcji.

To co pozostaje nadal to brak właściwej synchronizacji z internetem - kontroler nie pobiera czasu z internetu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2018, 10:05:16 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Problem z synchronizacją czasu z internetem
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 16, 2018, 23:07:59 »
Hmm, ja z mojej strony mogę powiedzieć, że u mnie synchronizacja czasu z internetem na pewno działa przy uruchomieniu kontrolera (na próbę zmieniłem datę i godzinę na zupełnie niewłaściwą i po restarcie data i czas zostały prawidłowo zsynchronizowane). Wydaje mi się, że działa ona również w trakcie pracy kontrolera, bo czas był prawidłowy co do minuty jak dzisiaj sprawdzałem, a w międzyczasie kontroler raczej  nie był restartowany.
Natomiast występuje inny dziwny problem: gdy chciałem celowo wprowadzić kilkuminutowe przesunięcie celem sprawdzenia czy na pewno synchronizacja działa cyklicznie, to przy zapisaniu zmodyfikowanego o kilka minut czasu, godzina przesuwała mi się o 1h do przodu! Nie zostawiłem aż takiej rozbieżności, bo mam ustawione sporo dość istotnych programów czasowych, ale może jeszcze spróbuje to sprawdzić np. w ciągu dnia.
Dodam tylko, że mam ustawioną strefę czasową UTC+01:00 oraz zaznaczone opcje automatycznej synchronizacji czasu z internetem i automatycznej zmiany czasu letni / zimowy. Soft kontrolera 0.9.4 chyba z 16.11.2017 (ale możliwe, że z 20.12.2017 - nie pamiętam).

*

Offline admin

  • *****
  • 1644
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Problem z synchronizacją czasu z internetem
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2018, 10:05:34 »
Hmm, ja z mojej strony mogę powiedzieć, że u mnie synchronizacja czasu z internetem na pewno działa przy uruchomieniu kontrolera (na próbę zmieniłem datę i godzinę na zupełnie niewłaściwą i po restarcie data i czas zostały prawidłowo zsynchronizowane). Wydaje mi się, że działa ona również w trakcie pracy kontrolera, bo czas był prawidłowy co do minuty jak dzisiaj sprawdzałem, a w międzyczasie kontroler raczej  nie był restartowany.
U mnie niestety wygląda, że nie działa. Kontroler restartowałem w ciągu tych 2 miesięcy kilkukrotnie i synchronizacja nie nastąpiła. Przesunięcie 6 minut (a w zasadzie już 8 minut - błąd zegara wewnętrznego) zostało.
Cytuj
Natomiast występuje inny dziwny problem: gdy chciałem celowo wprowadzić kilkuminutowe przesunięcie celem sprawdzenia czy na pewno synchronizacja działa cyklicznie, to przy zapisaniu zmodyfikowanego o kilka minut czasu, godzina przesuwała mi się o 1h do przodu! Nie zostawiłem aż takiej rozbieżności, bo mam ustawione sporo dość istotnych programów czasowych, ale może jeszcze spróbuje to sprawdzić np. w ciągu dnia.
Dodam tylko, że mam ustawioną strefę czasową UTC+01:00 oraz zaznaczone opcje automatycznej synchronizacji czasu z internetem i automatycznej zmiany czasu letni / zimowy. Soft kontrolera 0.9.4 chyba z 16.11.2017 (ale możliwe, że z 20.12.2017 - nie pamiętam).
To zdaje się potwierdzać moją teorię z poprzedniego posta. Przy ręcznej zmianie godziny z aktywnymi flagami system prawdopodobnie traktuje Twoją godzinę jako UTC+0 i aby otrzymać godzinę w systemie - dodaje do niej wartość UTC+1. Jeśli tak to działa to wg mnie jest to błąd i brakuje prostej matematyki. Aplikacja posiada informacje o strefie czasowej telefonu i wypadałoby, aby sama obliczyła sobie czas UTC+0 przy ręcznym ustawianiu z telefonu - czyli powinna odczytać strefę czasową ustawioną w telefonie - odjąć / dodać odpowiednią ilość godzin aby obliczyć UTC+0, a na końcu dodać/odjąć wartość UTC ustawioną w aplikacji ExtaLife.
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant