ROP-21

  • 9 Odpowiedzi
  • 11397 Wyświetleń
ROP-21
« dnia: Grudzień 17, 2017, 16:58:32 »
Cześć,
czy ktoś się spotkał z taką sytuacją  :) i może będzie miał jakiś pomysł co z tym "fantem" zrobić.
Otóż podczas parowania ROP-21 w aplikacji wyskakuje nadajnik jak w załączniku.
Urządzenia się parują ale tylko teoretycznie bo nigdzie nie jest widoczne

pozdrawiam
Przemek

*

Offline admin

  • *****
  • 1478
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: ROP-21
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2017, 12:30:36 »
Cześć,
Co się musiało "skiepścić". Nigdy nie miałem takiego problemu do tej pory. Pewnie coś z softem EFC-01. Jaką masz wersję?
Ja mam wersję 0.9.4 z dnia 26.10.2017. Zamel nie ma pojęcia o numerowaniu wersji, ponieważ w międzyczasie wypuścili jeszcze 0.9.4. z 30.10 i 16.11 zachowując numerację, co jest wręcz niedopuszczalne z punktu widzenia wszelkich metodologii.

Ja parowałem 2 tygodnie temu jeden ROP-22 i ROP-21 i nie było problemu.

Sugeruję Ci zresetować ROP-21 do ustawień fabrycznych (w jego instrukcji jest opis jak to zrobić), tak aby stał się wykrywalny i spróbować jeszcze raz. U mnie gdy jeden ściamniacz nie chciał się parować i w końcu przestał być wykrywalny do parowania, to przywrócenie jego ustawień fabrycznych pomogło. Niestety w systemie gdy szwankuje komunikacja radiowa (a widać, że to dość powszechny problem) to mogą się wydarzyć różne dziwne rzeczy. Mój problem wynikał zapewne z tego, że gdy RDP-21 dostał od EFC-01 informację, że zostaje dodany do systemu a RDP-21 odsyłał potwierdzenie to coś zakłóciło komunikację i RDP "myślał" że proces już zakończony i nie rozsyłał już informacji do parowania a EFC-01 nie dostał potwierdzenia i w rezultacie nadal próbował wyszukiwać RDP, albo po prostu nie zapisał za pierwszym razem, że RDP już jest sparowany i ponowne wyszukiwanie już niczego nie wykrywało, ponieważ RDP nie rozsyłał informacji w trybie parowania.

Restart EFC-01 też na pewno nie zaszkodzi. Ew. jeśli restart i reset ROP nic nie pomoże, to być może będziesz musiał przywrócić EFC-01 do ustawień fabrycznych i dodać wszystkie nadajniki i oborniki, a także sceny od nowa :( Oczywiście funkcja kopii zapasowej w praktyce nie istnieje (nie zaimplementowana), więc będziesz musiał zrobić wszystko od nowa na piechotę, chyba, że nie zależy ci na gwarancji to możesz otworzyć EFC-01 i zapisać zawartość karty microSD na kompie tak jak ja. W plikach na karcie będzie też pewnie widać jakie masz urzadzenia sparowane w systemie. Być może Twój ROP dodał się do EFC-01 i teraz EFC-01 błędnie go identyfikuje. Możesz wyszukac go w aplikacji i odparować / skasować, a jeśli to nie pomoże to do fabrycznych z powyższą adnotacją.

Jest jeszcze oczywiście cień szansy, że Twój ROP ma jakiś błąd i "przedstawia" się jako pilot a nie odbiornik...

Aha - upewnij się też, że parujesz z właściwego ekranu. Ja ostatnio na tym się złapałem, gdy próbowałem parować swój RNK-24 z ekranu "Odbiorniki". Z oczywistych względów nie pojawiało się tam nic nowego w tym momencie :)

Daj znać czy ci się udało.

Pozdr.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2017, 16:24:41 wysłana przez admin »
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: ROP-21
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 18, 2017, 21:55:04 »
Cześć
restart EFC-01 przegonił mnie po drabinie i tyle... nic to nie dało  :( smutek straszny bo pomysły się skończyły... wygląda na to że oprócz poprzednich dwóch felernych sciemniaczy trafiła mi się jeszcze jedna niespodzianka  ;)
jutro dzwonię do Zamela  :)
dzięki za podpowiedź
pozdro.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2017, 21:58:12 wysłana przez Przemek »

*

Offline admin

  • *****
  • 1478
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: ROP-21
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2017, 09:55:11 »
jutro dzwonię do Zamela  :)
Daj znać co poradzili - ciekawe czy ktoś tam jeszcze nad naszym poczciwym Exta Life pracuje.

Pozdro.
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: ROP-21
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2017, 09:09:58 »
Wygląda na to że jestem jednym ze 100 "szczęśliwców" którzy mieli szansę polosować wadliwe urządzenie.
Na rynek trafiło ponoć 100 sztuk wadliwego ROP-21

pozdro

*

Offline admin

  • *****
  • 1478
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: ROP-21
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2017, 20:40:19 »
To zagraj koniecznie w totka - to faktycznie szczęście ;)

Ja natomiast podejrzewam, że jestem jednym z X szczęśliwców, którzy zakupili wadliwy RDP-21. Ten który kupiłem w listopadzie zaczyna wariować momentami - z godzinę, dwie działa normalnie a potem zaczyna się nieprzewidywalne migotanie i trzeba go wyłączać i włączać ponownie, co czasem pomaga a czasem nie...ehh. Szkoda, że zupełnie nie padł, bo miałbym niepodważalny dowód do reklamacji a tak to nie wiadomo co robić...
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: ROP-21
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2018, 12:34:06 »
Witam,
To mój pierwszy post i nim właśnie pragnę przywitać się na forum :)
I tutaj kończą się miłe słowa - otóż:

Jakieś 1,5 tyg. temu stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem systemu w którego skład wchodzi:
- kontroler EFC-01
- kilka odbiorników ROP-21/22
- ściemniacz RDP-21 (który już zdążyłem odesłać z reklamacją !!!)

Jako, że temat dotyczy ROP-21, a wsparcie techniczne producenta odpisuje na e-mail raz na kilka dni i nie odbiera telefonów, zapytam czy ktoś ma podobny problem:
Pierwsze parowanie i uruchomienie ROP-21 nie sprawiło problemu, mogłem bez przeszkód sterować przekaźnikiem z aplikacji. Niestety odbiornik odłączony od zasilania na kilka dni, zwariował.
Nie daje się parować, mimo przywrócenia domyślnych ustawień. W czasie skanowania z poziomu kontrolera na odbiorniku miga tylko zielona dioda - nie jest widoczny w aplikacji. Co ciekawe działa sterowanie przewodowe - załączanie łącznikiem chwilowym. Czy ktoś miał coś podobnego?
Po kilkunastu dniach pracy z systemem Exta Life dochodzę do wniosku, że to strata pieniędzy (bez możliwości ich odzyskania de facto)...

Odp: ROP-21
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2018, 13:08:36 »
Poproś o wymianę na Suple jak nie jesteś zadowolony, tylko tam nie ma ściemniacza.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2018, 13:11:06 wysłana przez jaltiheltu »

*

Offline admin

  • *****
  • 1478
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: ROP-21
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2018, 13:46:10 »
Witaj na forum!
Ja miałem podobną sytuację ze ściemniaczami - tak jak pisałem na forum w innym wątku. Tyle, że mnie pomógł reset do ustawień fabrycznych i można je było parować.
Czy na pewno przywróciłeś ustawienia do fabrycznych wg procedury z intstrukcji?
U mnie wtedy przewodowe sterowanie także działało i dioda także migała/ Dioda de facto sygnalizuje jedynie, że jakieś urządzenie Exta Life nadaje. Powinien być to twój RDP.
Tak jak Ty - nie mogłem tylko parować urządzenia, bo było niewidoczne.

Odezwę się na priv, bo ciekawy jestem co było z Twoim ściemniaczem.
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: ROP-21
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2018, 18:15:20 »
Może po prostu masz problemy z zasięgiem? I raz działa radiowo a raz nie?