Awaria

  • 14 Odpowiedzi
  • 2748 Wyświetleń
Awaria
« dnia: Wrzesień 21, 2019, 13:36:30 »
Witam
Wczoraj po kilkunastu odświeżeniach w aplikacji straciłem połączenie z kontrolerem. Restart aplikacji nie pomógł. Restart kontrolera też nic nie dał. Teraz kontroler nie chce się połączyć z siecią.
Resetowanie też nic nie pomogło. Dioda zapala się na 10s i na ok 10s gaśnie.
Po włożeniu nośnika z firmwarem zapala się pomarańczowa dioda jak podczas kopiowania po zgasnieciu zapala się zielona na 10s i tak w kółko.
Co mogło się uszkodzić? Czy coś sam mogę z tym zrobić? Czy muszę kontroler do Zamela wysłać?


*

Offline admin

  • *****
  • 1624
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Awaria
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2019, 15:01:41 »
W EFC-01 najbardziej prawdopodobną awarią jest wg mnie awaria karty SD. Nawet niekoniecznie fizyczna. Soft EFC-01 przez ostatnie miesiące szwankował i robił błędne zapisy na karicie (u mnie np potworzyły się jakieś dziwne pliki po kilkaset MB). Stawiam na to, że karta albo się zepsuła, albo są na niej jakieś błędne dane i kontroler nie potrafi wystartować.

Czy sam możesz to rozwiazać? To zależy od tego czy nie boisz się grzebać samemu w urządzeniu. Zajrzyj do tego wątku. Urządzenie jest tam od środka rozebrane i są wskazówki jak dobrać się do karty SD.
Zamel na oficjalnym forum pisze, że są pobłażliwi dla otwarć kontrolera, bo to przynajmniej umożliwia użytkownikom skrócenie czasu gdy są go pozbawieni tzn gdy sami mogą jakiś problem rozwiązać.

Sugeruję:
1. Rozebrać kontroler
2. Wyjąć kartę SD
3. skopiować całą zawartość karty SD na komputer
4. Sformatować kartę SD (wtedy Windows/Mac powie ci też przy formatowaniu czy znaleziono jakieś błędne sektory i czy karta fizycznie nie jest uszkodzona)
5. Włożyć i wystartować kontorler. Kontroler na czystej karcie powinien wystartować i stworzyć potrzebne pliki i katalogi. Będziesz miał czystą instalację

Jeśli odpali to znaczy, że w plikach kontrolera powstał jakiś śmietnik. To bardzo prawdopodoobne biorąc pod uwagę strategię bugfizów Zamela. Dopytywałem czy problem z zapisem plików został rozwiązany u źródła tzn czy udało im się znaleźć pczyczynę czy też tylko maskują problem tworząc kopię plików zapasowych i liczą na to, że obie wersje pliku naraz nie mogą się uszkodzić. Milczą jak grób, więc zakłądam, że jednak tylko maskują problem, bo nie potrafią znaleźć prawdziwej przyczyny.

Jeśli kontroler odpali na czystej karcie i połączysz się z nim aplikacją, to żeby nie stracić całej konfiguracji to możesz po kawałku kopiować stare pliki nadpisując nowe i patrzeć kiedy przestanie działać. To powinno ci umożliwić znalezienie tego pliku, który powoduje problem.

Możesz także napisać o tym na oficjalnym forum Zamela, ale tam żadnych odkrywczych rozwiązań nie zdarzyło im się udzielić. Przypuszczam, że sugerowaliby reklamację, a wtedy rozstajesz się z kontrolerem na dłuższy czas.

Decyzja należy do ciebie.
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Awaria
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 21, 2019, 16:21:48 »
Faktycznie na karcie w katalogu DEVICES były dwa pliki po ok. 500MB oraz kilka z powtarzajacymi się nazwami. Po usunięciu wszystko wróciło do normy.
WIELKIE DZIĘKI 😊

*

Offline admin

  • *****
  • 1624
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Awaria
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 21, 2019, 19:29:38 »
OK, czyli jak u ciebie się to niedawno pojawiło to znaczy, że problem z błędami zapisu nadal występuje...zakładam, że Twój EFC-01 działa na najnowszym lub prawie najnowszym sofcie (wersja minimum 1.4). Jeśli tak, to pewnie błędy występują w dalszym ciągu... :-\ Niewykluczone, że kiedyś znowu będziesz musiał przejść taką operację ponownie. Eh ten Zamel...

W każdym razie fajnie, że pomogło i że możesz działać :)
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Awaria
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 21, 2019, 21:08:43 »
Fakt. Zamel nie przykłada się do pracy. Kontroler mam od ponad 2 lat. Aktualizacje robie regularnie.
Na wszelki wypadek będę robił backup przed każdą aktualizacją.
Dobrze że awaria okazała się pierdołą. Od wczoraj miałem ciemno i chłodno w domu😂 Praca rolet i grzejników jest realizowana tylko przez kontroler.
Na wszelki wypadek to poprawie😋

*

Offline admin

  • *****
  • 1624
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Awaria
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2019, 11:36:47 »
Faktycznie na karcie w katalogu DEVICES były dwa pliki po ok. 500MB oraz kilka z powtarzajacymi się nazwami. Po usunięciu wszystko wróciło do normy.
WIELKIE DZIĘKI 😊
Tak mnie jeszcze zastanawia że miałeś dokładnie te same błędy zapisu co ja. To znaczy że każdy może  je mieć. Może właśnie tym objawia się błąd. A w takim razie każdemu kontroler może przestać działać w najmniej spodziewanym momencie. To mało prawdopodobne a,by był to przypadek, że były takie same błędy zapisu. No to nieźle jaja. Zamel może niedługo nie wyrobić z reklamacjami 🙂 Ale sami są sobie winni. Nie testują porządnie to tak mają...
Fakt. Zamel nie przykłada się do pracy. Kontroler mam od ponad 2 lat. Aktualizacje robie regularnie.
Na wszelki wypadek będę robił backup przed każdą aktualizacją.
Dobrze że awaria okazała się pierdołą. Od wczoraj miałem ciemno i chłodno w domu😂 Praca rolet i grzejników jest realizowana tylko przez kontroler.
Na wszelki wypadek to poprawie😋
Odważnie 🙂 Koniecznie kup jakiś pilot do Exta Life i używaj jako rozwiązanie awaryjne gdy kontroler będzie miał problemy.A że będzie to prawie pewne patrząc na obniżającaą się jakość oprogramowania EFC-01
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Awaria
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2019, 20:24:45 »
Coś przeczuwam, że u mnie może być podobnie. Na razie na szczęście wszystko jeszcze działa, ale sygnały ostrzegawcze mam przeważnie po każdej aktualizacji firmware'u - często na początku znikają kanały sterowania w menu Urządzenia, czasem się dublują nazwy, po kilku odświeżeniach przeważnie wszystko wraca do normy. Ostatnio dodatkowo objawiło się to po zmianie kolejności jednego z urządzeń na liście Urządzenia - początkowo zniknęło kilka urządzeń, po kilku odświeżeniach było już normalnie. Na razie jeszcze nie rozbierałem kontrolera, żeby sprawdzić zawartość karty SD, ale chyba trzeba będzie o tym pomyśleć.

*

Offline admin

  • *****
  • 1624
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Awaria
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 23, 2019, 21:55:40 »
Jeśli coś znika, to moim zdaniem na 99% przyczyną są właśnie śmieci na karcie SD. Przy najbliższej aktualizacji (jeszcze nie wgrałem nowej) zerknę na swoją kartę SD i zobaczę, czy wszystko dobrze wygląda. Zobaczymy czy Zamel rozwiązał problem na prawdę czy tylko go maskuje.
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Awaria
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 16, 2020, 22:32:37 »
Od czasu aktualizacji aplikacji Exta Life do wersji 2.6.23 znikają mi odbiorniki, patrz załacznik. Restart kontrolera jak i odbiorników nie pomaga. Nie widać ich na użytkownikach ani na ROOT, ani też w menu URZĄDZENIA. Pomaga tylko przywrócenie Backupu ale robić to co 3 dni jest denerwujące. Za każdym razem znikają inne odbiorniki. Wersja softu kontrolera to 1.6.6-release. Bardziej podejrzewam błedy na karcie SD niż nową apkę Exta Life, ale nie chce "rozpruwać" kontrolera. Czy przywrócenie backupu formatuje kartę SD?
Elementy systemu, których używam: 8xSRP-22, 4xROP-21, 5xROP-22, 2xP-456/8, 2xRNK-24, 1xRCT-21, 1xREP-21, 1xRNP-21, 1x EFC-01, aplikacja na Android.

*

Offline admin

  • *****
  • 1624
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Awaria
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 17, 2020, 09:43:28 »
Od czasu aktualizacji aplikacji Exta Life do wersji 2.6.23 znikają mi odbiorniki, patrz załacznik. Restart kontrolera jak i odbiorników nie pomaga. Nie widać ich na użytkownikach ani na ROOT, ani też w menu URZĄDZENIA. Pomaga tylko przywrócenie Backupu ale robić to co 3 dni jest denerwujące. Za każdym razem znikają inne odbiorniki. Wersja softu kontrolera to 1.6.6-release. Bardziej podejrzewam błedy na karcie SD niż nową apkę Exta Life, ale nie chce "rozpruwać" kontrolera. Czy przywrócenie backupu formatuje kartę SD?
Według zapewnień Zamel'a w sofcie 1.6.5 (patrz tutaj) wprowadzono pełny format karty do FAT32 podczas przywracania do ustawień fabrycznych. Nie wiem więc czy przywrócenie backupu daje taki efekt, ale długie przytrzymanie przycisku reset w kontrolerze powinno, bo to właśnie ono wywołuje ustawienia fabryczne. Spróbuj. Ja też obstawiam błędy na karcie SD.

A używasz może integracji z HA czy nie?
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Awaria
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 19, 2020, 12:20:27 »
Zrobiłem reset do fabrycznych jak admin pisał i narazie jest spokój. Nie mam HA. Jeszcze 😀.
Elementy systemu, których używam: 8xSRP-22, 4xROP-21, 5xROP-22, 2xP-456/8, 2xRNK-24, 1xRCT-21, 1xREP-21, 1xRNP-21, 1x EFC-01, aplikacja na Android.

*

Offline admin

  • *****
  • 1624
  • Twórca i moderator forum
    • Zobacz profil
    • Forum ExtaLife
Odp: Awaria
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 20, 2020, 21:01:58 »
Zrobiłem reset do fabrycznych jak admin pisał i narazie jest spokój. Nie mam HA. Jeszcze 😀.
Czyli jest tak jak przypuszczam od dawna. Integracja z HA nie ma wpływu na znikanie urządzeń i błędy w kontrolerze. Ja przyznam nigdy nie miałem tego problemu, ale mam małą instalację, mało urządzeń. Zamel nadal nie znalazł problemu po tylu latach...Szkoda że EFC-01 jest tak problematyczny, bo to na pewno hamuje kupujących przed inwestowaniem w ten system i robieniem za jego pomocą dużych instalacji
Elementy systemu, których używam: 3xSRP-22, 5xRDP-21, 3xROP-22, 4x ROP-21, 1xP-456/36, 1xRNK-24, 3x RNP-21, 1xRCT-22, aplikacja na Android oraz iOS + Home Assistant

Odp: Awaria
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2020, 22:45:17 »
Od czasu aktualizacji aplikacji Exta Life do wersji 2.6.23 znikają mi odbiorniki, patrz załacznik. Restart kontrolera jak i odbiorników nie pomaga. Nie widać ich na użytkownikach ani na ROOT, ani też w menu URZĄDZENIA. Pomaga tylko przywrócenie Backupu ale robić to co 3 dni jest denerwujące. Za każdym razem znikają inne odbiorniki. Wersja softu kontrolera to 1.6.6-release. Bardziej podejrzewam błedy na karcie SD niż nową apkę Exta Life, ale nie chce "rozpruwać" kontrolera. Czy przywrócenie backupu formatuje kartę SD?

Proszę o informację czy problem nadal występuje? Czy przy najnowszej aktualizacji 1.6.7 spotkał się Pan jeszcze z tym problemem? Jeśli tak to proszę o kontakt. Załatwimy tą sprawę w pierwszej kolejności.

Odp: Awaria
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 07, 2020, 12:03:03 »
Problem wystąpił tylko raz problem w tym że nie wiem czy na sofcie 1.6.7 czy na obecnym 1.6.8 który mam obecnie. Mam tylko datę tego przypadku dzięki backupowi 4 września 2020.
Elementy systemu, których używam: 8xSRP-22, 4xROP-21, 5xROP-22, 2xP-456/8, 2xRNK-24, 1xRCT-21, 1xREP-21, 1xRNP-21, 1x EFC-01, aplikacja na Android.

Odp: Awaria
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 07, 2020, 13:29:20 »
Problem wystąpił tylko raz problem w tym że nie wiem czy na sofcie 1.6.7 czy na obecnym 1.6.8 który mam obecnie. Mam tylko datę tego przypadku dzięki backupowi 4 września 2020.
Ok, mam nadzieję, że więcej nie będzie podobnego problemu. W razie czego proszę do nas napisać. Pozdrowienia